2010-08-30

Stjärnor i höstens början

Hade säsongstart för konfirmanderna idag. De var 14 stycken idag, men är sagt att det ska vara 18 i gruppen. De var nog den härligaste konfirmandstarten jag varit med om på mina fyra år. Ett så galet härligt gäng vi har! Dom lyssnar, gör, och är positiva till det vi ska göra. Jätteroligt att vara assistent då! Hoppas det fortsätter såhär hela året, då kan vi uträtta underverk känns det som! Det är Lina, Stina och jag som är assistenterna i gruppen, vilket är kul då vi alla tre är nära varandra. Och så ska vi jobba med bilder iår igen, som jag personligen tycker är ett awesome sätt att jobba på. Kanske för att det är ett av mina intressen. Man får fram mycket häftiga resultat.
När 94orna konfirmerade sig la jag fram förslaget att de skulle skildra Marias liv i bilder. Fick lite motstånd av en del ledare först men det tog inte mycket prat innan vi fick driva igång projektet. Det blev ett snyggt resultat där vi lyckades låta de olika tjejerna i gruppen vara maria, genom att binda ihop och låta hela bilden vara svart vit utom marias röda klänning. Fast jag vet inte hur många timmar jag egentligen satt och redigerade de där bilderna för att få alla klänningar röda (en del hade en svart), få så det inte såg ut som att vi satt under trappen utan i en grotta osv. Till 95orna kom redovisningsförslaget också från oss assistenters sida men utformningen av bilderna var konfirmanderna mer med och hjälpte till med. Dessutom gjorde vi en mycket lättare utformning av redovisningen. Det var mycket kortare redigeringstid då allt som iprincip gjordes var beskära och göra till sepia. I slutändan blev det ett stort pussel där bilderna symboliserar 9 olika delar ex. Bön, Gud, Kyrka, Ondska.
Så jag ser med spänning fram emot på vilket sätt vi ska använda oss utav bilderna iår då vi ska använda oss av det i konfirmandläsningen i veckorna istället för att läsa lika mycket.

Inga kommentarer: